הסרט אנטי וירוס כבר לא פנטזיה
מדע בדיוני ואימה ישראלים: כבר לא פנטזיה
אחרי שהקומדיות הישראליות חזרו לאופנה בקיץ שעבר, מגיעים עכשיו יוצרי הז'אנר המקומיים ומנסים לתפוס לעצמם חלק בבתי הקולנוע - עם או בלי תמיכת הממסד. "אני לא מאמין, אני רובוט!", "ג'רוזלם", "מסווג חריג", "האיש שבקיר" "אבוללה", וגם "אנטי וירוס" - הכירו את הסרטים שמסמנים את העתיד
אנטי וירוס
בהעדר פתיחות מצד הקרנות, נדרשים יוצרים לאלתר - וכך במקרה של "אנטיוירוס", שיצר אלון נוימן בשיתוף עם הסטודיו למשחק אימפרו, שהיה האכסניה ההפקתית גם למותחן "רדיקל" של עומר רייס אשר עלה לאקרנים לאחרונה. מדובר באופציה שאולי מאפשרת אופק הפקתי כלשהו אך דורשת התאמות בעייתיות ביותר בתסריט כמו כתיבת תפקידים לכל סטודנט בשנתון הרלוונטי - מה שעשוי לזמן אינספור בעיות עלילתיות. ב"אנטיוירוס" שצולם בשבעה לילות בתקציב של כ-50 אלף דולר, הסטודנטים מדמים התפרצות של וירוס זומבים קטלני בישראל.
הטריילר של "אנטי וירוס"
"הרעיון שעומד מאחורי הסרט הוא חדשני וקשה לעיכול", אומר הבמאי, "בחו"ל די מתחברים לרעיון, הז'אנר מוכר ולכן קל לצופים לקבל את הסרט. אם היה זה סרט אמריקאי, כנראה היה מופק בכמה עשרות מיליונים. בארץ אין דברים כאלה כי אנחנו חיים במציאות שאומרת שאין מה להשקיע בסיפורים בלתי אפשריים. תרבות האינטרטיימנט לא מפותחת כאן ולכן קשה להנגיש רעיון בדיוני שכזה למימון. כיזם החלטתי להוציא לפועל את הרעיון וללכת איתו עד הסוף". הוא מספר כי גם עכשיו, אחרי כל המכשולים, הוא מתכנן לצאת לפרויקט חדש - גם הוא סרט ז'אנר.
במהלך ההפקה ניסו נוימן וצוותו לגייס מימון לסיום הצילומים, אולם נענו בשלילה על ידי הקרנות והפסטיבלים. כדי להשיג את הסכומים הדרושים להשלמת הפרויקט, פנו לגיוס המונים ואף רתמו חברת תוכנה שלקחה חסות. "כמובן שהתעשייה לא מפרגנת ולא מקבלת סרט כזה, כל הזמן מחפשים את הפגמים יותר מאשר לראות את האתגר שניצב בפנינו". מי שכן זוכה להוקרת תודה מהבמאי הם אלו שסייעו להפקה מבלי שיהיו קשורים באופן ישיר לתעשייה - משטרת ישראל, מד"א, שרותי הכבאות ועוד. "מתברר שיש לא מעט גורמים שמעוניינים שסרטים כאלה יעטרו את נוף תרבותינו".
Comments