הוני החילוץ השתבש! - סיודד נובלה גרפית מאת האחים רוסו

כשקראתי את סיודד - CIUDAD קומיקס אקשן חטיפה וחילוץ שקורה בברזיל, הייתי בשוק. לא הצלחתי להניח אותו אפילו לרגע ומצאתי את עצמי אחרי מספר שעות בדף האחרון. מ-ט-ו-ר-ף!!! כתבו אנדה פרקס והאחים רוסו, אומנות פרננדו לאון גונזלס.


אתן לכם פיטץ' קצר...

היא נחטפה ונלקחה למקום הגרוע ביותר עלי אדמות. הוא נשכר כדי להוציא אותה משם. עכשיו, שניהם לכודים בעיר שרוצה את שניהם מתים, והתקווה שלהם לצאת מזה הולכת ודוהה במהירות. מפושעים צמאי הדם, אל המשטרה המושחתת, ועד הילד בפנית הרחוב שמסתיר אקדח גלוק מתחת לסווטשירט שלו, כולם רוצים את טיילר רייק ואווה רוש מתים.

הלוקיישן: סיודד דל אסטה - הביוב של ברזיל.




סיודד הוא נובלה גרפית מפוצצת באקשן עוצרת נשימה עם אלימות קיצונית שאפילו בשביל קומיקס היא אכזרית מידי. כותב הקומיקס האגדי שכתב לא מעט כותרי אקשן למרוויל, דיסי ואימיג' זוכה בלא מעט שבחים וביקורת הלו הוא אנדה פארקס, ביחד עם הבמאים ג'ו ואנתוני רוסו (בימאי סדרת הסרטים "קפטן אמריקה") ואת כל האומנות המטורפת אייר וטבל בדיו האמן פרננדו לאון גונזלס!



בגדול ואולי עם מעט עומק זהו הסיפור על שתי משפחות פשע גדולות שנמצאות במאבק מתמיד. משפחה אחת מנצלת את היות ראש המשפחה השניה בכלא, חוטפת את בתו בת השש עשרה למטרת מיקוח על 20 מליון דולר. "הבוס" ואבא של הנחטפת מוציא לפועל פעולת חילוץ על ידי שכיר חרב קשוח וחסר רחמים. הפעולה משתבשת כאשר המשטרה מחליטה להתערב לטובה המשפחה החוטפת ועיר שלמה הופכת למרחץ דמים מטורלל. הקומיקס בשחור לבן כתוב היטב אומנות של דיו שהרבה זמן לא ראיתי סגנון כזה מאז סין סיטי. הומור שחור והמון המון קליעים ושאר ירקות. מומלץ מאוד לקצב קריאה מהיר ועצבני!!!


לאחר שהקומיקס המרתק הזה הפך לרב מכר בזכות היותו מרתק בפני עצמו וגם מכיוון שהאחים רוסו המוערכים היו חלק מהפרויקט, הוחלט לעבד אותו גם למסך לסרט נטפליקסי בשם "חילוץ". האחים רוסו שלא ביימו ואך הפיקו קיבלו תקציב לא מובטל של כמעט מאה מליון דולרים לבצע את המשימה. הסרט שונה מאוד מהקומיקס שכן בוצעו בו כמה וכמה שינויים מהותיים.


הראשון שבהם היה לוקיישן: מסיודד ברזיל למומביי הודו. כעיקרון בשני הלוקיישנים מדובר בערים ענקיות מוכות גורל ועוני מחפיר כך שזה לא הפריע להתרחשות העלילה. השינוי השני והוא המהותי יותר זה החלפת הנחטפת 'אווה רוש' לנחטף בן 'אובי מהג'אן' - השינוי הוא כלכך מהותי שבקומיקס המתח המיני בין אווה לבין רייק נעלם בסרט. זה רובד חשוב להבנת הסיפור וכמו כן להבנת הבעיות שנוצרות בו בעקבות השינוי הזה. דבר נוסף שהשפיע על הסרט ושונה מהסיפור 'אווה רוש' היא הילדה הרעה של המשפחה, זאת שעושה סמים, מתלבשת בגדים חשופים ופרובורקטיביים ופעילה מינית יתר על המידה לנערה מתבגרת. לעומת אובי שהוא ילד שקט מעין גיק שכל "הפשע שלו בסרט" הוא עישון ג'וינט. לכן מה שקורה בקומיקס שונה מאוד ולא יכול להתקיים בסרט אחרת טיילור רייק או אובי יהיו גאים. הדמות של טיילור רייק בסרט מאופיינת כאב שאיבד את בנו יחידו והזכרון הזה רודף אותו לאורך כל הסרט. הרגישות שלו לאובי נובעת מפרט המידע הזה, אך היא "תפורה מידי" בסרט. המעגל של רייק אב שכול ואדם רגיש יסגרו בסוף הסרט לעומת הקומיקס ששונה מאוד (משתדל לא לעשות ספויילרים). בקומיקס דמותו של טיילור רייק מאופיינת כגבר מאצ'ו שמתייחס לנשים כליטראת בשר- מטריד ומזלזל. ולכן בקומיקס רייק לומד להעריך את הנפש העדינה של האישה למרות שאווה היא פרא אדם לא פחות ממנו. את הקומיקס קראתי בעקבות צפייתי בסרט "חילוץ" שהופק עבור נטפליקס. את הדמות של טיילור רייק משחק כריס המרסוות' והוא עושה את עבודת המשחק באופן נפלא - לדעתי הדבר היחיד ששווה בזכותו לראות את הסרט. אני ממליץ מאוד לקרוא את הקומיקס שמבחינתי הוא הרבה יותר טוב באלפי מונים.



Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic

© 2020 Alon Newman awards winning Film Writer | Director | Producer @ DonkyShot Films. Proudly created with Wix.com