top of page

אליפות העולם במרוצים לנכים - למדתי על עצמי יותר מכל החיים לפני התחרות.

שיוווווווו....מה מצאתי !!!

במסגרת סרט דוקומנטרי שנעשה על תופעת דונקישוט פילמס פתחתי כמה ארגזים בארכיון שלי ומצאתי את מגן ההוקרה הזה. ויש לו סיפור שגם אולי התניע את העשייה הקולנועית שלי ובסופו של דבר את המייזם דונקישוט פילמס כשמונה שנים לאחר מכן. זה מתחיל בסוף שנות התשעים של המאה הקודמת...

שהייתי נהג מרוצים...לא הכי טוב אבל יחסית למי שהיו אז בזמנו בארץ ואנחנו לא ארץ של ספורט מוטורי, גם לא הכי גרוע. היו לי כמה הישגים בעיקר במורצי קבוצות ומרוצי סיבולת. אפילו הייתה לי קבוצה קטנה שקבלה ספונסרשיפ מאחת החברות הגדולות בעולם שממנת את פורמולה אחת "שואקו" שמימנה בעיקר את מרצדס.


יום אחד בערך בתקופה הזאת בשנת 2002 פנה אלי דוד מנשה מנהל המסלול קארטינג בנחשונים ואמר לי שיש תחרות - אליפות העולם בקארטינג לנכים. אני לא נכה, הרי הוא יודע זאת ובכל זאת למה? באותה התקופה עבדתי במשרד פרסום והיו לי המון קשרים והסיבה שהוא פנה אלי, כי כבר הייתה לי קבוצת קארטינג ממומנת על ידי ספונסר. ידעתי שמספר חברי עמותת "אתגרים" מתאמנים אצל דוד במסלול, אך שום דבר מזה לא היה תחרותי בטח לא כמו הליגות התחרותיות שהיו לנו במסלול. עצם המחשבה על תחרות בינלאומית בספורט מוטורי ובפרט לנכים עניינה אותי מאוד והוא הפגיש אותי עם עוד שלושה יזמים - הנהגים: דודי ויינרב, אלון מאורי ואילן יעקובי. כבר שנפגשנו בפעם ראשונה מיד נדלקתי עליהם. דודי הוא נכה גפיים מילדות בעקבות מחלת הפוליו. אלון מאורי נכנה חולה 8 זאת אומרת מהחזה ומטה, נפצע בתאונת צניחה ואילן יעקובי נכה חוליה 8 ועיוור בעין שמאל בעיקר בגלל שטויות שעשה בנערותו (סיפור מרתק בפני עצמו). השלושה נפגשו איתי במסלול, באתי לראות אותם ולהבין מה הפוטנציאל הטמון בחבורה הזאת. לאחר שראיתי אותם במקצה אחד הבנתי....יש לי עסק עם אלופים אחד אחד אחד.


לקחתי על עצמי להיות מנהל הקבוצה, הצלם שיתעד את כל התהליך, הסבל -נושא הכלים, הפסיכולוג ובעיקר חבר צוות לכל דבר. פנינו לכל מי שרק יכולנו בנוגע לחסויות וזה לא היה קל. אך בסוף זה התממש וטסנו לפורטוגל למסלול המרוצים באלגרב. במהלך העשרה הימים הראשונים התאמנו ובנינו אסטרטגיה. מכיוון שהתחרות הייתה ליחידים, כל מתחרה פעל בעצמו למען עצמו. אנחנו פעלנו כקבוצה והמטרה הייתה להגיע למקום הראשון. לאחר מקצה הזמנים, אלון מאורי נמצא כהנהג המהיר ביותר בקבוצה. לקחנו החלטה שדודי ואילן יגנו עליו במהלך מרוץ הגמר. וכך היה. אלון נהג בראש ודודי ואילן בצמוד אליו ובכל פעם שהם עקפו מתחרה, דודי ואילן סגרו אותו עד שאלון התקדם למתחרה הבא. הגמר היה צמוד מאוד אלון מאורי הגיע למקום השלישי והשווה למקום השני אך האף של הקארטינג הוא זה שקובע והוא נשאר במקום השלישי בהפרש של 3 מאיות השניה. זה היה הישג עצום. התחרו בתחרות הזאת נהגי פורמולה 1 שנפצעו, נהגי ראלי, ונהגי טורינג ואינדי כולם בלי יוצא מן הכלל נהגי מרוצים מקצועיים. כולם נהגו בשביל לנצח לעצמם ולא זה לא היה משנה אם היו 5 נהגים מצרפת, או 3 איטלקים, או כמה וכמה הולנדים וספרדים. כולם פעלו בשביל עצמם ולטובתם האישית . בעוד שאנחנו הישראלים פעלנו כקבוצה, כולם בשביל אחד ואחד בשביל כולם. כך העפלנו למקום השלישי.


במהלך החודשים שביליתי עם החבורה המדהימה הזאת ובעיקר בחו"ל ובזמן התחרות למדתי המון עליהם ובעיקר על עצמי. שלא משנה מה המגבלה של האדם לפינך הוא אדם קודם כל ועלינו להתייחס אליו כמו שאנו מצפים שהתייחסו אלינו. הדבר השני הכל יכול להיות גרוע תוך שניה ולכן שמרו על עצמכם, קודם כל על בריאות הגוף והנפש. והדבר השלישי והכי חשוב זה ששום דבר לא מהווה מגבלה, הכול בראש שלנו. אם תרצו בכל מאודכם להצליח אתם תצליחו. תחלמו ותגשימו.


למרות שרק הייתי המנהל של הקבוצה קיבלתי את מגן הכבוד הזה כמו שאר המתחרים וזה אולי בגלל שבכלל לא הייתי נכה, את האמת הייתי בין הבודדים שלא היו. מחומר הגלם שצילמתי נוצרו שני סרטים אחד שאני ערכתי סרט דוקו קצר שנקרא 3 מאיות השניה ואף שודר בערוץ 5 ספורט במהלך אוקטובר נובמבר 2002 והסרט השני על ידי עמותת אתגרים. חומר הגלם ניתן לעמותה ונמצא אצלהם עד היום. את כול הפעילות הזאת עשיתי בהתנדבות ובאהבת חינם.



Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Classic
  • Twitter Classic
  • Google Classic
bottom of page